Trevligt!


Okej, igår åkte vi ju hem till min lärare (jag hade fått för mig att han bodde 10 minuter bort, men de måste sagt 10 mil eller nåt haha för det var ganska långt..okej inte 10 mil men mer åt det hållet;)

Och det var en väldigt väldigt ovan situation för mig kan jag säga och först kände jag mig verkligen malplacerad! Vi körde ju hem till honom, jag, Louise, Maria och Alisa, alla tre tyskor. Väl där mötte vi upp 2 tyska au pairer till, varav en hade sin bror på besök. Och läraren (han heter Renné och inte Pierre) hade bjudit över en kompis haha! Så det var ganska kul om man tänker på det, två 45-åriga gubbar, 6 tyskar, och jag. Vi åt ju Tartiflette som Renné gjorde, det blev ganska sent vi satte oss vid bordet..mer mot 22-tiden. Det var jättegott iaf! Tillsammans med ett eller två (eller tre) glas vin blev det ännu bättre. Och ja, jag hade helt glömt bort att jag kört bil till Bonne där vi skulle träffas men det är bara 5-10 min från Fillinges så det var lugnt =P

Det var sjukt trevligt faktiskt! Pratade väl i princip inget med läraren men whatever, det är inte honom jag vill lära känna haha. Och ja, det blev väl en hel del tyska under kvällens gång men det är ganska förståeligt. Annars var det franska och engelska som gällde, tyckte faktiskt att jag pratade ganska bra =P Och de var jättetrevliga allihopa. Så det var en väldigt lyckad kväll.

Idag ska de andra åka till Annecy, de flesta är ju lediga hela helgerna men jag har ju bara ledigt helt på söndagar. Men jag hoppas hoppas att jag kan åka dit och träffa de andra, det skulle va kul..jag kanske iaf kan åka dit lite senare, vi får se.

Hoppas ni har det bra där hemma!! Glöm inte att höra av er om det händer något intressant :)

Always//

fanny



Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: saris

Åå vad trevligt ni verkade ha det! tom tre glas vin!;) just nu sitter jag å äter godis MMM jag tror faktiskt du oxå skulle gilla det, peacemärken å sura coola flaskor:P sen blir det film med papi det är mys! var nyss å fikade med majs okså at the place Kalles efter jobbet! Det är vad som är intressant just nu, du frågade ju! plus att jag saknar dig förstås! PUSS<3

Postat av: Johanna

verkar som en mycket trevlig kväll :D hihi. roligt med lite kompisar :D



jag har nu uppdaterat ett helt inlägg till dig :) hehe, ha de bäst, pusspuss<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback