Oui c'est assez hard de parler sometimes


Igår var första gången i skolan. Det var jag, 5 tyska au pairer, en amerikan med typ världens roligaste brytning samt en moldav som när hon pratade franska lät mer som att hon pratade moldaviska eller vad dom pratar där. Swahili kanske.
Alla ser ganska roliga ut, inte för att va taskig men de gör faktiskt det. Och en pratar som om hon hade 6 st Hubba Bubba i munnen. Och en tjej hade liksom Iron Maiden-tröja. Och läraren var typisk fransk, lite små-scab med slitna jeans och ring i örat. Hette säkert Pierre eller nåt. Och själv är jag ju perfekt.

Meeeen iaf, det visade sig att en av de tyska au pairerna också bodde i Fillinges SOM TUR VA, annars hade jag aldrig hittat ut ur den där stan kan jag säga. Så jag följde efter hennes lilla rosa bil som en slemsnigel ända till Fillinges :) Vi kanske ska samåka nästa gång, på fredag! Hihi.

Idag har jag varit hela dagen i La Clusaz, skidorten ni vet. Baptiste hade ju skidskola så jag och Juliette hängde med Raphaelle när hon skjutsade honom. Blev en trevlig dag med skridskoåkning, pulkaåkning och lunch med Raphaelles vänner! inte för att jag fattade nåt av vad dom sa för de pratade så fort, men de var säkert jättetrevliga!

Och ikväll har jag och barnen spelat kula. Gud, nu när jag är här blir jag ju hela tiden påmind om min egen barndom och längtar faktiskt tillbaka en del. Haha, kände mig asgammal när jag satt och berättade för Baptiste att PÅ MIN TID hade vi stenkulor som vi körde med och i de kulorna fanns en liiiten kula som man kunde få fram om man slog sönder dem med en hammare. Men kommer ni håg? Dankarna, parisarna, Ketchup&senap, spagetti, kattögon, månar etc. Fett kul hahaha.

Nu ska jag prata med M et P.

Always//

fanny

Juliette, Raphaelle och hennes vän Sophie










Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

kul att se att din humor fortfarande är kvar;D hihi.



och jaa, shit va gamal man börjar bli. jag tror vi har alla kulor kvar hemma faktiskt! hahahaha



Postat av: Bångis

Gud vad vackert det är! Hoppas att det är bra med dig!

Kul med en bebe! När kommer den?



Kram på dig!

Postat av: M Mögel

Eftersom att jag verkligen ÄR gammal...alla mina kära vänner PÅPEKAR att jag fyller 21 snart...men iaf...så förkortar jag mitt bloggnamn till M Mögel...för det stämmer ju ganska bra;P hur har du det min älskade färsking? bilderna är ju fantastiska, och så roligt med en bäbis! här hemma omges jag av bebisar och av folk som ska ha barn:S men du verkar vara under ordnade förhållanden så att säga! Hoppas du trivs i skolan honey och att den där tyskan med rosa bilen inte påminner alltför mycket om mig, hehehe. pusssss på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback