Och ja


Ja ni vet ju alla säkert att det finns en sida som heter "resdagboken.se" där folk skriver om sina resor ute världen, lägger upp bilder etc. Jag gick in där och surfade runt lite efter människor som bor i Geneve, och jag hittade en svensk som jobbar som Au-pair strax utanför Geneve! Så jag skrev till henne att det skulle va kul om hon ville bli min kompis (ja ni vet, jag höll det där talet jag förberett så bra) och hon svarade =) Så vi ska träffas i Geneve kl 15 imorgon och ta en fika!
Och hon berättade att hon inte heller reser via en förening utan alla au-pair- träffar hon varit på har varit via Svenska kyrkan, där de träffas varannan onsdag kväll. Så jag ska gå dit har jag tänkt!

Hehe, ja, vill man komma nånstans här i världen och träffa människor måste man fixa själv, för det kommer inte flygande vill jag säga. Hoppas hon är trevlig den där tjejen jag ska träffa, men det tror jag!

Ja justja, jag sa det till Raphaelle att jag skulle träffa au-pair tjejen imorgon. Och hon sa att om jag ville kunde jag gärna få följa med familjen till deras kyrka som ligger i Geneve och sen kunde de köra mig in till centrum. Jag har ju sagt tidigare att jag gärna skulle vilja följa med nån gång o kolla vad de gör i kyrkan och hur det går till, så jag tackade ja. Kl nio imorgon ska vi alltså åka till Geneve, lyssna på lite deep-talk, äta lunch och sen lämnar de mig i stan för att sedan komma tillbaka på kvällen för att hämta mig! Verkligen schysst!

Så det ska bli väldigt intressant att se vad morgondagen har att erbjuda!!

Ja hörni, nu känns det som att det börjar hända lite grejer här vilket är roligt!

Kärlek till er där hemma, love ya

// fanny

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Men va kuul! Hoppas den där tjejen är snäll då:) Men hon är nog lika desperat efter vänner som du:)



Hoppas allt är bra med dig!



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback