Kräk och bilfan


Usch jag har varit väldigt dålig på att uppdatera! Men det ska bli bättre, ska försöka att skriva ett litet inlägg iaf en gång per dag. Och hoppas att ni läser =)

I måndags skulle jag köra och hämta barnen i skolan, var ouppmärksam på vägen framför mig i 2 sek då jag ställde in backspegeln, en moppe kom från en sväng i hög fart, jag låg på mitten av vägen, var tvungen att köra åt sidan för att inte krocka, körde ner i ett skitdjupt dike, vobblade där i 10 m, lyckades ta mig upp, moppen stannade inte. Bilen funkar men låter som en 45-årig racerbil med förstoppning och idag har vi varit och lämnat den på verkstaden. Jag ska be till min lyckliga stjärna att försäkringen täcker det mesta...men vi får se...Av själva händelsen kommer jag nästan inte ihåg nånting men har lärt mig att jag ska ställa in allting INNAN jag åker iväg, även fast det är på den mest ödsliga väg jag ska färdas.

Jag vet inte om denna bil har fört med sig någon förbannelse eller så haha, för jag har ju även råkat urladda batteriet för en vecka sen. I Frankrike har de oftast inte på lyset under dagarna utan det sätter man på först på kvällen ( i Sverige är det ju olagligt att någonsin köra utan lyse)...MEEN då måste man ju komma ihåg att stänga av det också, vilket jag av vana inte gjorde. Så nästa dag var bilen totally lifeless och jag, Christoffer och morfarn fick putta upp bilen uppför en liten nerförsbacke så den stod hyfsat nära den andra bilen, där vi skulle sätta startkablarna.

PUH! Så här mycket som hänt med bilen nu har aldrig hänt under hela tiden jag haft körkort. Fett bra tajming.

I natt har Baptiste varit magsjuk och kräkts hela natten. Nice.

Nu ska jag gå på promenad och få lite luft, jag blir så seg av att bara sitta!

Kärlek//

fanny

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

jag läser må du tro! haha, jag tittar in min tjugoelva gånger om dagen. Men händer det något, nää? Okej nu då!



Jadu, det där med bilen lät mindre kul! TUR att du inte körde på moppen eller att du hamnade i diket säger jag. Då hade jag tagit första flight ner och plåstrat om dig :D tagit med lite marabou och sånt där.. förhoppningsvis hade du inte varit styckad. Nej usch vilka tråkigheter. Med andra ord, Jag är glad att du är oskadd ;D hehe, tråkigt för bilen;)



Ha de bäst, pusss (L)

Postat av: Bångis

Vad läskigt! Tur att allt gick bra i alla fall! och hoppas att du inte bli smittat av magsjuka!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback