Jepp


Jag har nu varit här i sex dagar. Känns som 1 månad. Minst. Inte för att jag inte trivs, det är inte det, de är verkligen jättesnälla mot mig och vill verkligen att jag ska må bra, det både känner jag och märker jag. Det är bara det att jag tycker det är lite långtråkigt att inte träffa några människor jag kan prata med och skratta med liksom. Det är väl som mamma sa att nu är nyhetens behag över och när det händer kan det bli så att man har en liten down-period. Jag hoppas verkligen att jag kan börja skolan nu på tisdag så jag iaf kan komma ut från huset ett tag. Om det var en vettig stad jag bodde i skulle jag ju kunna dra ner på stan o sätta mig på ett café eller vad som helst men nu är det liksom...jahapp, ska jag ta bilen o checka in senaste diskmedels-märket som kommit in på Super-U eller ska jag åka till kyrkan där inte någon hängt typ en enda gång under 2000-talet?

Jag ska iallafall vara kvar, jag är för tjurig för att åka hem. Och herregud, som sagt, det har gått 6 dagar. Det är bara så ansträngande nu när ALLT är nytt. Landet, byn, språket, familjen, barnen, att ta hand om barn, familjens rutiner, nytt hus, nya frukostflingor, ingen Let's dance på fredagar. Etc.
Det tar bara ett tag att komma in i. Men som sagt. 6 dagar.

Imorgon är jag iallafall ledig är det tänkt. Får se om jag kan få tag på nån kartbok och kolla upp vägen till Annemasse, staden där jag ska gå i skola, och kanske åka dit! Bilen jag kör är lite gammal och skruttig och pruttar på som en traktor, men den ska nog hålla dit hoppas jag.

Jag saknar er. Men jag är där jag är och jag stannar, for now. Kärlek!

Always//

fanny

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Malin Mögel

Du klarar det Fanny!!! du kommer att se tillbaka på det här och vara så glad att du gjorde det! när du sitter där 90 bast så kommer du va superglad över att du åkte!!! Gör som jag, skratta åt dina egna skämt, man kan bli ganska glad då:D haha

Om du blir ledsen nån gång kan du alltid höra av dig till mig!! //your friend always, malinprutt

Postat av: Malin Mögel

Fanny du klarar det här!! När du sitter där 90 år, skrynklig och allmänt grinig kommer du se tillbaka på tiden i skidbacken som något hälsosamt och roligt! Man får stark benstomme av skidåkning!!! Då slipper ju permobilen sen;P Sen kan du ju alltid göra som jag, skratta åt dina egna skämt;P man blir ganska glad faktiskt!!;P haha

du vet var jag finns om du behöver mig//your friend always, malinprutt

Postat av: Jenny

Du klarar det Fanny :) Vi finns här för dig=)

Postat av: J o h a n n a *

Miss you! Men du kommer in i det och tiden kommer gå fort:) Sen är vi här hemma med öppna armar när du kommer hem! Då får du aldrig åka igen, så passa på nu din plutt =)



Finns här när som helst på dygnet! Ring, smsa, whatever:) Du är bäst<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback