Geneve


Det var jättetrevligt ikväll, blev middag på en mysig restaurang med Sandra och Johanna, båda jobbar som au pairer.  Var supergott! Fick en halv grillad kyckling var och en massa potatisklyftor, bröd och sallad..mmmmm, och ja johännie, jag klämde i mig en efterrätt med ;) En sån där Chokladkaka där det rinner ut choklad när man öppnar den :) suuuupergott, bien sur! Men nu blir det inge mer kan jag säga!

Dock var det lite läskigt när jag skulle TILL geneve (hem med för den delen). Först måste jag komma ut på motorvägen, sen ta rätt avfart, sen betala motorvägskostnaden, sen åka igenom tullen, sen parkera i parkeringshuset innan centrum, sen ta bussen in till centrum eftersom det är så dyrt med parkering i Geneve. Och sen lyckas gå av på rätt hållplats och sen hitta de jag ska träffa. Och samma grej typ på tillbaka-vägen hehe...men men, vad gör man inte för att va lite social =P
Det är bara lite läskigt när man sitter själv i bilen i mörkret och kör på fransk motorväg in till ett annat land. Det enda jag har kört förut är ju i Västerås, eller ja, på "min" sida av Västerås, jag hittar ju knappt till Bäckby.

Och sen när jag skulle betala parkeringskostnaden så var man tvungen att betala med Schweiziska Franc, vilket jag inte hade på mig. Vet inte om man kunde betala med euro, det funkade iaf inte med mynt...jag ba..JAHAPP!  Som tur var kom det in 2 killar som jag frågade, och den ena var så himla snäll och betalade för mig! Ibland har man tur att det finns snälla människor (och nej, han var inte alls sådär på som fransmän brukar vara, han var bara trevlig). Lucky me :)

Gud vad jag lär mig mycket av det här kan jag säga!!! Läskigt i början men man vänjer sig (hoppas jag). Tänk vilka erfareheter ändå...guld värt.

Och jag måste bara...nu är Johanna på DR BOMBAY på silk hahahaha, och jag är så AVIS hahahahaha =D Calcutta lalalala....memories, memories, beautiful memories... =)

Love ya//

Fanny

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jenny

Tack för kommenataren <3

Postat av: Johanna

haha, de låter som en lärorik tripp:P



Och joo, vid denna tidpunkt va jag på silk. men inte mycket längre än så :( bajskorv. meeeen men. fick ju i alla fall se han i trappen. Han va kortare än jag va...



Och jag åt liiite cheesecake hos sara igår (A) de får räknas som våran vecko-bulle! hahaha....



Miss you sooo much! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback