Så här ligger det till med bilen for now


Okej, min försäkring täcker inte bilens skador. Christoffers och Raphaelles försäkring täcker inte heller eftersom reparationskostnaden kostar mer än vad bilen är värd!  C och R tycker det är för mycket pengar att lägga på den där gamla bilen vilket jag också tycker. Så de sa att vi skulle kunna göra så att vi låter bilen stå och att vi bara har två bilar under tiden jag är kvar, alltså att jag kan få låna Touranen om jag frågar (kan ju inte låna saaben eftersom det är R:s företagsbil).
Men shit, jag måste alltså då verkligen planera mina veckor vad jag ska göra och fråga när C ska ha bilen och om jag får låna den. Ingen spontanfika i Geneve typ. Kul.

Men jag sa att jag kommer ju känna mig helt trapped här i Fillinges...och det är ju asdrygt om jag varje gång måste fråga om jag får låna bilen. Grejen är såhär att egentligen är det inte så mycket på bilen som är skadat, egentligen är det bara nån katalysatorgrej som är sönder, vilket skulle gå på ca 300 euro istället för 1000. Meeen eftersom bilen är så jävla sönderrostad undertill är risken stor att om vi tar bort den trasiga delen, att allt annat som håller ihop med den följer med "i fallet" så att säga. Så egentligen, om jag hade kört en fräsch bil som inte var sönderrostad, hade det inte kostat så här mycket.

Så, ett förslag som är worth a try, är att vi provar och ser om det funkar att enbart byta den trasiga delen och hoppas på det bästa att det håller. Vi ska åka till verkstaden på måndag tror jag och kolla det. Jag hoppas verkligen att det kommer fungera. C och R sa att vi iaf ska dela på kostnaden så det var ju jättebra.

Jag säger det, EN SEKUND av ouppmärksamhet. Sucks.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Hoppas hoppas hoppas de löser sig med bilen!!! =) Jag är glad att du lever i alla fall:) hihi love u<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback