Universitetsutbildningar


15 april är sista dagen för ansökningar till universitet och högskola. Jag tror inte att jag ska börja plugga i år, de enda som troligtvis blir är att jag pluggar upp matte eller fysik.

Meeeeen i alla fall så skadar det inte att ansöka, bara för att se hur man ligger till, typ om man kommer in på nåt eller inte. Förra hösten sökte jag Biomedecin på SLU och kom in men började inte. I år tänkte jag söka Kriminologi (tar alltid typ 36 sekunder o stava det ordet av nån anledning). Lite olika inriktningar kanske....ett tecken på att jag ännu inte är redo för att plugga då jag inte är säker?

Såhär ser min lista ut den här minuten:

1. Kriminologi, kandidatprogram - Lund
2. Sjuksköterska - Uppsala
3. Hjärna och Beteende - 7,5 poäng distanskurs - Uppsala
4. Franska, muntlig språkfärdighet - 7,5 poäng - Mälardalens Högskola

Det var lite kul när jag skickade sms till pappa om att jag troligtvis ska söka kriminologi då jag fick detta svar:

Läsa kriminologi??? Vad faan menas? Självklart ska du göra det om du vill men hur kommer detta sig? Tur att jag låg i sängen när jag fick messet annars hade jag ramlat av stolen av förvåning.

Haha. Det är ju inte meningen att mina föräldrar ska få hjärtinfarkt av mina planerade universitetsstudier. Men sånt får man väl ta antar jag.

=)

fanny

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: saris

Min vackra, vackra vän! Miss you! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback