sommarväder


Oj, vad det har varit varmt idag! Varmare ute än inne. Jag ville inte sitta inne hela dagen så jag frågade Juliette och hennes kompis Lia om de ville följa med på en promenad, vilket de mer än gärna ville. Det blev en trip till mitt favoritställe i Fillinges, ett litet skogsområde som ligger alldeles vid bäcken som går igenom byn. Flickorna badade fötterna, så mysigt! (juliette skulle ju självklart halka i så tröjan och kjolen blev blöta men det får man väl nästan räkna med..)

Vid det där skogsområdet finns också en damm som är totalt övergödd med massor av vattenväxter, och när vi gick mot den hörde vi en massa ljud som påminde om fulla ankor i puberteten (så som jag kan tänka mig att det skulle låta iaf), men det var ju inte några fulla ankor utan en massa paddor som hade samlats för, skulle jag gissa, parningssäsongen! Och det var ju väldigt roligt att undersöka (Lia höll nästan på att ramla i). =)

Härlig dag!





Två grodor (om ni ser dem =P)






















Love//

fanny

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback