Påsk


Här i Frankrike firar de ju påsken på ..ööhhh vad säger man? Annandag påsk? Anyway, så hade vi lite påskafton igår istället för på lördagen. Mormorn och morfarn kom på besök, barnen letade påskgodis i hela trädgården och vi målade ägg! (mitt blev lätt snyggast! Kul att jag verkligen är lite töntigt stolt över att jag målar snyggare påskägg än en 5- och 9-åring..)
Vi åt ingen vanlig påskmat utan grillade kött och åt ratatouille till det (för er som inte vet vad ratatouille är: en fransk grönskaksröra bestående av zuchini, tomat, lök, paprika, aubergine och liknande, myyyycket gott faktiskt!).

Det var en trevlig dag med suuuuperfint väder! Sommar skulle jag vilja säga.

I övrigt pratade jag med Sanna på skype både i förrgår och igår, vilket jag alltid blir så glad av!! Hur kan 4 timmar gå så fort?

Vad händer idag då? Jag är hemma och är barnvakt åt Juliette. Baptiste är med Raphaelle i La Clusaz på kanske sista skidlektionen för i år! (jag kommer iaf inte sakna skidorna haha)

Idag åker Johanna och Malin till Egypten och jag är inte alls avis som tur är...hoppas ni har det superkul mina saftiga snigelfiléer!!!

Nä hörrni, plikten kallar!! (dock bara en månad till =)

Love//

fanny

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

honey i'm home! och jag saknar dig. sååå mycket!!!! men snart ses vi. snigelsnor! pussssssssssss<3<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback