Mamma mia!


Whoho, idag ska jag på Mamma Mia-musikalen med Sandra och Johanna! Och det ska bli SÅ KUL verkligen!! Den är ju i originaluppsättning och på engelska så det kommer nog bli hur bra som helst. Kl 15 börjar den och håller på i 2,5 h, inklusive paus (hoppas jag). Sedan ska vi gå och äta på någon restaurang.

Idag blir en bra dag!

Igår var jag ju lite uttråkad under dagen och skrev 3 inlägg men kvällen blev superbra! Vid halv sex åkte jag in till Geneve och det var hur fint väder som helst. Igår var nästan en sommardag! Barnen tog fram vattenslangen, fyllde en hink och badade fötterna med alla deras kompisar, Christoffer och Raphaelle fixade i trädgården, jag satt och solade, mysigt!!


Iaf, jag skulle träffa Sandra vid sju för att äta något lättare och sen gå på bio men jag åkte alltså in lite tidigare för att gå runt och kolla lite vid sjön. Åh så mysigt det var! Och alldeles vid sjön där alla båtar ligger finns en pir som går ut i vattnet och där kan man sätta sig och njuta av solen, vilket jag gjorde. Till vänster om mig satt ett litet kompisgäng och 4 m bort på min högra sida satt en ensam kille. Jag satt och kollade på alla bilder jag tagit och tänkte inte mer på honom, sen efter någon minut kollade jag upp igen och då satt han typ 1,5 m ifrån mig..jag ba...oh no, seriöst..orka..

Bonjour!
*jag låtsas inte höra något*
Hallå? Bonjour.
OJ, hej! (orka, dra härifrån)

Och så började konversationen (dock helt på franska, jag var förvånad över mig själv att jag kunde så mycket!).
Han var student, han hette typ Backracfht (lät som giraff typ), undrade var jag kom ifrån, vad jag tyckte om Geneve, han hade jobbat som turist-ledare eller vad det heter i Tunisien och Marocko så om jag åkte dit kunde jag ju ringa honom (för ja, det hade jag absolut gjort..) och om han var i Sverige så kunde han ringa mig, men HOPPSAN då måste han ju ha mitt nummer , men nej det kunde han ju inte få, min pojkvän skulle inte bli så glad liksom, nä men han ville ju bara skaffa vänner för han kände inte så många i Geneve, ja okej, men går det inga andra studenter på din skola? Nämen oj, look at the time, nu ska jag träffa min kompis, vi ska på bio. Jaha men om du vill så kan du ringa mig sen så kan vi gå på en bar! Ja det skulle ju vara fruktansvärt trevligt men tyvärr kan jag inte, jag ska va med min kompis HELA natten plus att jag ska börja jobba tidigt imorgon. Jaha, ja, men det skulle va kul ändå tycker jag. Nämen oj oj, nu är jag sen här sörru, gotta go, PEACE!

Ja, typ så.

Om han ändå varit snygg. Men så var han ju fransman.

Love ya

fanny










Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback