5/4


Idag har varit en sån härlig dag!

Jag träffade Sandra och Johanna vid halv två, tog en burgare på donken och drog sedan vidare mot flygplatsen där stadion ligger där de spelar Mamma Mia - musikalen. Det var så himla kul att se den!! Artisterna var superduktiga och jag ville bara sitta o gunga och sjunga med! Och jag blir så rörd på nåt sätt att människor skapar ex. musikaler för att göra andra människor glada och för att de älskar det så mycket själva. Det var verkligen ett moment i slutet när hela arenan stod upp och applåderade och ingen ville sluta. Jag blev nästan tårögd för det var så fint att flera hundra människor på samma gång var så glada och lyckliga p.g.a vad några andra människor skapat. Just i detta moment fanns inget annat, bara glädjen till musiken och dansen, till kreativiteten. Lycka.

Jag gråter i princip aldrig till sorgliga filmer, där man ska gråta, inte ens till The Notebook. Däremot när några hundra människor applåderar till en avslutad föreställning...då minsann får jag en tår i ögat...kanske bara för att det är så äkta. Äkta, inget manus.

Efter föreställningen tog vi bussen tillbaka in till stan och åt på en Thai-restaurang. Och som vanligt när det gäller thai-mat..hur gott som helst. Efter att ha ätit oss mätta på kyckling, cashewnötter och ris, gick vi vidare och traskade runt i stan. Så fint väder och så skönt i luften. Och många många skratt! Så kul med er girls. <3



Johanna och Sandra övar movesen inför nästa års uttagning till musikalen ;)






Det gamla kastanjeträdet i Geneve som visar när våren har kommit. Så fort det börjar knoppa är det vår!


Jag är så lycklig nu känner jag.

fanny





Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback