10.000 +, och köttbullar


NICE, jag har fått tillbaka 10.000 på skatten! De pengarna ska jag inte röra, utan spara spara spara. Och spara.

Idag har jag varit på IKEA i Schweiz med Sandra, (svensk au pair). För att komma dit måste man först ta tåget (förutom det vanliga, dvs, bil, buss, tram) så det tar ju sin lilla tid men oj vad det är värt det =) Jag var verkligen lycklig när vi kom dit, IKEA är verkligen en del av det svenska folkhemmet, man är helt enkelt uppfödd med IKEA. IKEA = Sverige, så är det bara.

Det var supermysigt, vi åt köttbullar och gick omkring o kollade på allt och inget. Jag köpte bl.a pepparkakor och kaviar till Baptiste, något han älskar ;) Och Raphaelle sa till och med att jag skulle köpa en sänglampa till mig själv för det har jag inte. TUR att jag tog med ficklampan från Sverige liksom haha...det är den jag har använt nu när jag legat på kvällarna och läst =)

På söndag kan jag meddela att jag, Sandra och Johanna ska gå på Mamma Mia - musikalen! Det kommer bli suuuuuperkul. Det är originaluppsättningen så den kommer vara på engelska med engelska skådespelare. Looking forward to it!!!

Slutligen kan jag säga att, ju mer man reser, desto mer svensk blir man. Varför tror ni alla svenskar som är utomlands blir alldeles till sig när de ser IKEA eller Hästens sängar? För det är svenskt, och svenskt innebär hemma. Man är aldrig så svensk som när man är utanför Sverige.

Ha det superbra alla.

Love//

fanny

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Maaaalin Mögel

fiiiifaaaaan för dig;P jag får bara tillbaka 4000 på skatten:S du som är rikare än mig borde få mindre pengar(A) hehe;P

kuuul att du har gjort nåt kul:D äta köttbullar gör man ju inte varje dag;)

men det är verkligen sant som du säger att man blir mer o mer svensk ju oftare man är utanför sverige, då inser man att man har det ganska bra i det kalla avlånga landet falukorv!!!

puss på dig min sölkorv

Postat av: J o h a n n a *

Dela med dig lite av pengarna, jag får bara 2700:( HAHA nej jag är faktiskt glad för det. Det är ju ändå pengar man inte räknat med:P



Jag vet exakt vad du menar och kan till och med känna känslan av att se IKEA! (japp IKEA=Sverige) hehe. De va samma sak i Malasysia. Vi åkte inte dit så ofta för det va på andra sidan stan (vilket betyder typ 1,5 timme i bil, om inte mer) men gud va kul när man va där. Har de en svensk shop där? typ med knäckebröd och godis och lite annat svenskt? :D



Och ja, mer och mer svensk bli man. :D Det är så kul när andra också upptäcker de. haha. Alla blev typ helt förskräckta när jag kom hem från malaysia och sa att jag gillade sverige:P Så det är skönt att folk fattar vad man menar nu;) hehehe..



Miss you korv. och juste JAG ÄR SÅÅÅ AVUNDSJUK. Jag skulle göra mycket för att se Mamma mia musikalen på engelska. GUUUD VA KUL. jAg vill jag villlllll. Men duu. jag kan komma och hälsa på dig så gå in på MSN:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback