Fysik och cykling


Som säkert de flesta vet håller jag på och läser in Fysik B och ska bli klar till jul. Usch det är svårt och det är tråkigt.
Men idag har jag kommit till insikt att jag har tyckt det varit så fruktansvärt otroligt underbart tråkigt på grund av att jag inte förstår vad jag läser. Idag var jag dock på Komvux och gjorde min första labration. Jag fick jobba alldeles själv då jag var den enda Fysik B:aren där, men det gick faktiskt väldigt bra och jag är stolt över mig själv för jag FÖRSTOD verkligen vad jag skulle göra och vad jag gjorde!!! Och genast känns det mycket lättare att fortsätta med plugget.

Plötsligt händer det.

Häromkvällen ringde min gamla cello-lärare och undrade om jag ville följa med till E-tuna på fredag (idag alltså) och spela med cello-orkestern!! Jag ba...ehhhöööö jag har seriöst inte spelat sedan januari. Utan att överdriva.
Men nä visst, helt plötsligt var jag övertalad och när jag la på kom tankarna: Shit tänk om jag inte kommer ihåg nåt. Jag kommer suga som fan. Jag kan inte.
Men shit jag har fan spelat i 12 ÅR, det är nog som att cykla, det sitter där någonstans långt där inne.

Så ja, idag kl 18.00 ska jag lära mig cykla igen. Wish me luck. I'm back. =D


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Du kommer spela underbart bra!



hihi kul att det går bättre med fysiken. såg du mamma på skolan? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback