Pass and snäll gubbe


Today var jag och fixade mitt pass som jag kom på går ut i april, så om jag inte skulle skaffa ett nytt kan jag typ inte komma hem från Frankrike i maj. Hehe. Och fotot blev lika fult som vanligt. Asså jag FÖRSTÅR INTE hur man ALLTID blir så fruktansvärt ful på alla id-handlingar. Det måste vara nån speciell slags kamera man använder eller nåt, för det går inte att se bra ut på de fotona, även då kameran sitter i en spegel och man kollar i den. När jag fick se det första kortet som "så här kommer det bli" började Felix asgarva såpass att hon som satt bakom disken sa
"nämen va taskig du är, såååå fult vart det väl inte"

HAhahaha. Så då bestämde jag mig för att ta ett nytt kort. Den andra gången blev det bara ett litet "hihihoho" från Felix sida, vilket jag tog som en tillräcklig komplimang för att acceptera fotot.

Och jo, när jag åkte in på parkeringen vid polisen kom en bil emot mig med armen viftandes genom det öppna fönstret. Jag stannade och öppnade rutan och mannen höll fram en parkeringsbiljett och frågade om det räckte till kl 15. Jaaaa, åh tack så jättemkt =) Så jag fick gratis parkering mihi!!



Sen gick jag själv vidare på stan, jag menar jag kunde ju inte låta en gratis parkering till kl 15 vara förgäves! Jag beställde linser och köpte linsväska och på Åhlens köpte jag ett par assnygga pilotsolglasögon och ett par skinnhandskar som jag ska ha när jag kör bil. På så sätt kan jag undvika att förfrysa fingrarna, och det är ju positivt.

Jag såg asmånga jag känner på stan, fast det var bara Sara, Maja och Jenny jag stannade och pratade med. Herregud, jag kände mig helt tragisk när jag först inne på H&M såg en som jag pluggade franska i Nice med och som jag inte pratat med på ett halvår. Och jag ba vände på klacken och gick ut ur affären, jag som precis kommit in ju. Hahaha och när jag var på väg ut gick jag igenom en plan, typ nä jag kanske kan gömma mig här bakom, här är det ju en massa tjocktröjor. Nä det är inte värt att riskera det. Haha asså hör ni eller??? Patetiskt.

Andra gången var inne på Åhlens, jag stod där ni vet där mössorna och solglasögonen finns. När jag vände mig om såg jag att två stycken från Max stod där och kollade med, men jag smet iväg och stod o tryckte bakom solglasögonstället i typ fem minuter innan de gick därifrån. HAHAHAHAHA asså, det var verkligen inget personligt, men jag bara orkade inte stå där o kallprata, bara för att man måste, bara för att det är artigt. Usch, nä jag ville bara köpa ett par handskar liksom.
Patetiskt, ja helt enkelt patetiskt.

Men orka va trevlig jämt.

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

jag lovar att du blev snygg på kortet ;D



hahhahh jaa, patetiskt, och mänskligt! Why you not call and save me from work???? ;D



hare bäst

Postat av: Bångis

Asså jag känner igen mig så fruktansvärt mycket! Jag var oxå på stan idag. Såg en bekant ett par meter framför mig som rastade sin hund. Tror du inte att jag saktar in och går väldit vädigt långsamt bara för att slippa prata med henne. Det är ju för patetiskt!



Så känn dig inte ensam:) Alla är vi patetiska!

Postat av: kicki

japp det stämmer verkligen fanny. Men det värsta var ändå på sommarlven förr när man till och med avstod från att gå på stan för att man skulle tvingas prata med någon dryg jävel hehe...pinsamt men sant. I alla fall var jag så (maja också för att dra henne i skiten)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback