Hur många tankar kan ett huvud rymma?


Jag känner att jag har så mycket grejer att fundera över att jag inte ens vet var jag ska börja. Vilken av dom hundratusen tankarna ska jag börja med? Alla känns ju lika aktuella.

Kollade på Spiderman häromveckan, och i slutet av filmen sa Spiderman något väldigt klokt, som jag har insett förut men som han satte ord på så bra, tack Spidey =)  :

Vad som än händer oss, vilka strider vi än utkämpar inom oss, har vi alltid ett val.
Det är våra val som gör oss till dem vi är, och vi kan alltid välja att göra det som är rätt.

Vi har allid ett val, men ibland kan det vara jävligt svårt att veta vad man ska välja för att situationen ska bli den bästa. Men det är bara jag som vet, inom mig, det är jag som har ansvar för mig själv och mina val, ingen annan. Även fast det är välkommet med tips och råd! Men allt bottnar i en själv, i ens egen person.

There's a life out there for me...all I gotta do is find it...en karta, någon?


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: J o h a n n a *

sooo true! Jobbigast när allt kommer sådär samtidigt! Meen allt löser sig. på ett eller annat sätt. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback