Tjo


Julafton igår, helt underbar som vanligt!! Dock var det min första 24e december utan julmust. Mamma hade 2 veckor innan jul köpt en back med julmust, jag frågade flera gånger om det verkligen fanns julmust, och ja det fanns ju en hel back med flaskor (eller ja, en hel back minus en flaska som hon hade upptäckt fattades först efter hon köpt backen). Och sen vid sisådär kl 14.46 på julafton tar hon in några flaskor, ställer dessa på köksbordet och börjar asflabba.

Jag: Asså mamma, varför står det "Pripps julöl" på julmust-etiketterna?

Mamma: HAHAHAHAHAHAHAHA
Jag: MAMMAAAAA, vi har ingen julmust, HUR ska vi kunna fira jul utan julmust, HUR HUR HUR???
Mamma: HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Felix: Men fanny, kolla om vi kanske har nån flaska nere i källaren!
Jag: Ja, där kanske det finns!! *hoppet återtänds*
Jag: Det enda vi hade var en gammal päroncider sen typ augusti!!! *håller i flaskan som om den vore något otroligt äckligt från en annan värld*
Felix: Ja okej..men vi får väl ta den, vi kan ju fan inte dricka vatten eller mjölk på julafton.
Mamma: HAHAHAHAHAHAHAHA

Jag kan meddela så här nu i efterhand att det faktiskt gick att fira julafton utan julmust. Skinkan smakade likadant som den alltid brukar göra. Så ni kan andas ut nu, efter denna dramatiska stund. PUH.

I övrigt så fick ju mina föräldrar fotoalbumet som jag knepat och knåpat med ett tag, och de blev JÄTTEGLADA och alldeles tårögda, t.o.m pappa! Han har sagt 2 gånger idag och 3 gånger igår hur glad han blev för det där albumet. Så det var otroligt lyckat!

Idag jobbade jag på Björkbacken 13-21.30 - lite småsegt sådär, men okej ändå! Det roligaste var när jag var inne hos en tant som jag skulle hjälpa i säng (hon var verkligen hur gullig som helst och berättade en massa historier, bla om när hon födde sina tvillingar, för 60 år sedan, och att hon fortfarande har ont i bäckenet). Det sista hon sa innan jag gick ut var: Och stäng dörren efter dig snälla du, om den är öppen kan nåt komma in, och jag gillar inte valpar och kissungar som springer omkring. Och tänk om någon har en katt som smiter in.
Jag: Men du vet att det finns inga katter här, det är förbjudet med pälsdjur. Och det finns inga valpar och kissungar heller, det är jag nästan säker på.
Hon: Nämen du, det vet man aldrig, det finns så många idioter på det här stället så!

Love Ya // Fanny




Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

hahaha jag garvar ihjäl mig. hahahahahhaa

Postat av: Johanna

du ska få en av mig. I flytt-present! höhöhö. Det ska bli kul att se dig springa runt i en såndär! Yooo, vad gör du imorgon? Jobbar du?



Hur va det igår och HUR va fikat? puss honey.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback