SICILIEN

Jag älskar vecka 33 år 2008. Jag älskar Sicilien. Jag älskar Sara och Sanna - you're angels to me.

Det har varit en helt underbar vecka med både vila vid poolen och party party. Under veckan har vårt motto, av olika anledningar som ni kan fundera över själva, varit  "Party party, Farty farty !!" Och vi har två sånger som symboliserar Sicilien för oss, nämligen Just Dance med Lady Gaga (kul vi haft till den låten haha=) och Auld Lang Syne, versionen från Sex and the city - filmen. I just love it haha...=P

På fredagen hann vi bl.a. med att ta en tur till ETNA, den största aktiva vulkanen i Europa. (ja egentligen trodde vi att det var på torsdagen, ställde klockan på sjukt tidigt, gick till träffplatsen, väntade, väntade lite till, konstaterade sen att "helvete det är imorgon!!!!", gick hem och och la oss)
I alla fall, resan dit tog ca 1,5 timme. Jag och Sanna sov. Sara lyssnade med elefantöron på reseledaren Snygg-Mathias Lundkvist när han berättade om Etnas tidigare utbrott. Säkert intressant!
När vi kom fram till Etna-platån på 2000 m gick vi omkring i de ca 10 st souvenirbutikerna, alla med samma utbud, dock skulle ju alla besökas utifall att.
Efter det gick vi runt en krater och tittade, plockade lite lavastenar. Sedan gick vi (läs; lunkade flåsandes och svettandes) uppför en skitjobbig backe för att se den största kratern. Superfin utsikt!
13.15 fick vi skynda oss ner igen för att gruppen skulle träffas igen för hemfärd 13.25. Sara hade dock mest bråttom av alla för hon skulle införskaffa det mest värda hon kunde hitta, nämligen ett 70%-igt vin. Så hon sprang i förväg medan Sanna och Fanny gick i rask takt mot bussen.
Sanna och Fanny kom fram bara 5 minuter sena. Ingen Sara. 5 min gick. Ingen Sara. Fanny och Sanna blev lite smått stressade, och det blev även Snygg-Mathias. Bussen åkte ner till affärerna för att se om Seg-Sara låg där helt utslagen av vinet. Sanna sprang ut och in i alla affärer. Ingen Sara. Och varken Sanna eller Fanny kunde komma fram till Saras mobil. Till slut provade Snygg-Mathias att ringa och denna gång gick det fram. Det visade sig att Alkis-Sara stod vid träffplatsen i alla fall. Bussen åkte upp. Och där stod Sara. Men också 2 turister till som Snygg-Mathias glömt! OOOoopps!!!! Inte pinsamt alls (nä det blev det faktiskt inte för Snygg-Mathias låtsades som ingenting)
"Kan ni inte klockan?!" "Eller hur!" "Ja, precis!" var kommentarer som Alkis-Sara och de andra två fick ta emot. Även bitterfittorna (ja seriöst, de hette så)  längst bak gick till anfall ("ni är TIO minuter för sena, hela min DAG är FÖRSTÖRD!!")
Ja som tur var, slutet gott, allting gott. Förutom för bitterfittorna.
Sara fick sitt 70%-iga vin som kommer räcka i en livstid (får vi hoppas). Tilläggas bör att det Fanny köpte var en ängel med guldvingar. Speglar personligheterna kanske?



FORTSÄTTNING FÖLJER...

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Jag vill veta MER MER MER :D hihi. jag längatar tills jag får träffa dig i helgen :) miss you, byebye<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback